Sinds een aantal jaar ben ik eigen ondernemer en verkoop ik jassen van grote merken en heb ik sinds een jaar mijn collectie uitgebruik met vrouwenkleding in grote maten.
De zaken lopen goed, er gaan gemiddeld 28 pakketten per dag de deur uit. Dit is niet altijd zo geweest overigens, sinds het afgelopen jaar met het uitbreiden van de grote maten kleding zie ik een grote stijging.
Inpakken, verzenden en soms retourpakketten ontvangen
Het meeste werk per dag zit toch echt in het ordes verzamelen, de pakketten inpakken, de ordes afdrukken en toevoegen in de doos en vervolgens netjes dicht plakken. Gelukkig heb ik een team van 5 vrouwen die afwisselend komen helpen op drukke momenten. Mijn moeder trouwens ook, zonder haar had ik het allemaal niet gered.
Al die tijd heb ik de pakketten via een groot postbedrijf verstuurd. Het was altijd een drama. Mijn bedrijf was niet groot genoeg dat de pakketten werden afgehaald door het grote postbedrijf waardoor ik dus zelf iedere dag naar het postkantoor moest om mijn pakketten aan te melden, soms nog meerdere keren per dag door de belofte dat als het vandaag besteld is het overmorgen wordt bezorgd.
Met alle gevolgen van dien overigens, we hebben zowat een dag taak aan het beantwoorden van boze telefoontjes en mailtjes over waar het pakket blijft, en waarom wij dan beloven dat het overmorgen in huis zou zijn. Zeker rondom de feestdagen blijft dit vervelend. Wij beloven het in het kader van de afspraken die wij maken met het postbedrijf en ondertussen zijn zij degene die zich daar eigenlijk niks van aantrekken. Erg vervelend, zo raak ik klanten kwijt en dus ook een klein stukje omzet. Zonde van de moeite en de tijd.
Opzoek naar een betere oplossing
De discussies werden steeds feller en ik was er helemaal klaar mee. Met de gedachte dat dit simpeler zou moeten kunnen had ik het grote postbedrijf gebeld. Ik legde de situatie uit en gaf aan veel makkelijker mijn pakket verzenden wil. De vrouw aan de lijn was niet van plan mij verder te helpen en gaf aan dat ik dat abonnement pas kon afsluiten bij minimaal 40 pakketten per dag, wat een onzin, ik betaal er toch voor?
De moed was opgegeven, ik zag geen andere oplossing meer. Totdat er een kennis van mij begon over haar systeem wat zij gebruikt met een pakket verzenden. Zo enthousiast als ik was begon ik te googelen en kwam op haar website uit. Ik was verbaasd hoe makkelijk dat ging!
Alle pakketten werden gewoon netjes aan huis of bedrijfspand opgehaald. Het enige wat ik hoefde te doen was het etiket wat zij mij doorgestuurde er op te plakken en thats it! En de bezorger soms een kopje koffie geven, maakt de dag van die man ook weer goed. Ik raad het echt iedere ondernemer aan die regel matig een pakket moet verzenden!